دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

 

مراسم نکوداشت زنده یاد "دکتر نورالدین مستشاری "

باهمت بنیاد خیرین دانشگاه گیلان برگزار شد.

 

مراسم نکوداشت "دکتر سیدنورالدین مستشاری"با همت

بنیاد خیرین دانشگاه گیلان و پژوهشکده گیلان شناسی

برگزار شد/اهدا تندیس و لوح یادبود به خانواده مشتشاری

 

 

 

سرویس سلامت موج برنا - خیر و خیر خواهی با شعار فاصله بسیار دارد و پر بیراه نیست اگر بگویم برای گام برداشتن در کار خیر نیت لازم است و باید برای گام برداشتن در این راه با اراده کامل در این راه گام برداشت .

بسیاری از موسسات و بنیادهای خیریه پله پله مراحل رشد و تعالی را پیمودند و امروز گامهای بزرگی را برمی دارند کارهای بزرگی را پایه گذار هستند .

بنیاد خیرین دانشگاه گیلان با همکاری پژوهشکده گیلان شناسی مراسم نکوداشت " پدر انتقال خون گیلان " زنده یاد " دکتر سیدنورالدین ممستشاری را برگزار کرد .

این مراسم باشکوه در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان واقع در میدان انتظام ابتدای بلوار شیون فومنی با حضور خیرین ، بنیاد نخبگان گیلان ، پزشکان ، پرسنل انتقال خون گیلان و به میزبانی بنیاد خیرین دانشگاه گیلان برگزار شد .

این مراسم را دکتر هادی قلی زاده مدیر عامل بنیاد خیرین دانشگاه گیلان به عنوان دبیر اجرایی برگزار کرد . اجرای شایسته و نکات و خاطره به یاد ماندنی از زنده یاد " دکتر سید نورالدین مستشاری " بر زیبای مرور خاطرات از اایشان افزود .

دکتر سیدهاشم موسوی ریئس پژوهشکده گیلان شناسی : پزشکان غیر از رسالت درمان ، وظیفه همدردی و شنیدن 15 دقیقه از مصائب بیماران را دارند .

در این مراسم " دکتر سیدهاشم موسوی ریئس پژوهشکده گیلان شناسی " اولین سخنران این مراسم بود که در یک نطق بی نظیر به بیان دغدغه های این روزهای جامعه پزشکان و جامعه پرداخت و افزود : پزشکان زیادی بودند و اکنون هستند که بدون در نظر گرفتن مسایل شخصی و در نظر گرفتن درآمد به رفتار درمانی و شنیدن صحبتها و دردهای بیماران می پردازند و لازم است با بیان محاسن پزشکانی چون مستشازیها به نسل جوان به این مهم دست یابیم که نسل پزشکانی از این دست افزایش یابد .

دکتر مسعود اصفهانی ریئس بنیاد نخبگان استان گیلان : شناسایی و نخبه پروری موجب می شود حمایتهای ما متمرکز شود .

دومین سخنران این مراسم دکتر  مسعود اصفهانی ریئس بنیاد نخبگان استان گیلان بود . دکتر مسعود اصفهانی به وجود پزشکان نخبه استان گیلان اشاره کرد و افزود : این بنیاد در نظر دارد تا با شناسایی و هدفمند نمودن تلاش و تحصیل این قشر آینده ای روشن را برای گیلان و ایران رقم بزنیم .

دکتر اصفهانی به وجود نخبگانی چون دکتر مستشاری اشاره کرد و افزود : اخلاق و اخلاق مداری در حرفه و زندگی روزمره موجب می شود جایگاه ویژه خود را در جامعه تثبیت می سازند .

حاج حسین محمدی عضو خیرین دانشگاه گیلان و از خیرین مدرسه ساز : برای ساخت یک مدرسه حتی از کمترین مبلغ هم می شود آغاز شود .

حاج حسین محمدی از خیرین مدرسه ساز دیگر سخنران این مراسم بودند ، ایشان به نیت و تفکر کار خیر اشاره کرد و افزود : خانواده متوسطی به دفتر مراجعه کردند و.برخلاف تفکر ما که تصور استمداد کمک داشتند با مبلغی 30 هزار تومان ماحصل تلاش خودشان خواستار حضور در کار خیر مدرسه سازی شدند و معتقدم علی رقم تمام گرانی ها و افزایش قیمتها می توانند آغاز گر راه باشد .

وی در ادامه از همه گیلانیان و ایرانییان خواست در امور خیر با تفکر کار خیر وارد شوند .

پویش دانشجویان دانشگاه گیلان و #

در ادامه این مراسم به نمایش کلیپی اختصاص یافت که نمایش حضور دانشجویان دانشگاه گیلان در یک کار خیر بود . پس از حریق یک خانه در گیلان که متعلق به یکی از خانواده های دانشجویان بود با راه اندازی پویش # اقدام به جمع آوری هزینه ساخت دوباره آن خانه پرداختند ، خانه ای که با همت دانشجویان دوباره ساخته شد .

 سید کمال حسین پور معاونت اداره آموزش و پرورش استان گیلان : اخلاق و منش کودکان در مدرسه شکل می گیرد .

سید کمال حسین پور معاونت اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به شکل گیری خلق و خوی کودکان در مدارس اشاره کرد و افزود : بسیاری از شکل گیری اخلاق در خانواده و حرفه ای از مدارس شکل می گیرد .

وی به حضورش در مدارس اشاره کرد و افزود : بسیاری از بازدیدها سرزده انجام می شود تا از کم و کیف عملکردها مطلع شویم و به همکاران گفته ام که در نظر داشته باشند که اگر خیر مدرسه سازی به صورت سرزده حضور یافت تا بداند کاری که انجام می دهند چطور استفاده می شود با شایستگی کار خیرشان نمایش داده شود و از توسعه آموزش و فرهنگ اطمینان حاصل شود .

سید حسین مستشاری از اقوام زنده یاد " سیدنورالدین مستشاری " :معتقدم که انسانهای خیر ، آدرس راهشان را از خانواده و تربیت خانواده مسیر می گیرند.

سید حسین مستشاری از اقوام زنده یاد " سیدنورالدین مستشاری " با بیان اینکه معتقدم که انسانهای خیر ، آدرس راهشان را از خانواده و تربیت خانواده مسیر می گیرند ، افزود : مسیر زندگی دکتر مستشاری با الگوپذیری از پدرشان شکل گرفت ، زمانی که ریئس اوقاف بودند و در هر حرکت و کاری را با خیر و تفکر کمک به مردم انجام می دادند .

وی در ادامه به خلق دکتر مستشاری اشاره کرد و افزود : به واقع ایشان موهبتی بودند و همانطور که پدرشان برای شناخت بیماری و بیان درددل مردم وقت می گذاشتند وقت می گذاشتند و در شرایط خاص ویزیت دریافت نمی کردند و حتی برای تهیه دارو هم کمک می کردند .

خانم ذاکری از بازنشستگان انتقال خون گیلان : سیدنورالدین مستشاری به راستی نور دین و دنیا بود .

خانم ذاکری از بازنشستگان انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه زنده یاد "  سیدنورالدین مستشاری "  به راستی نور دین و دنیا بود افژود : در منش و اخلاق الگویی خاص و ویژه بود ، اخلاق را سرلوحه کار قرار می داد و تلاش برای کمک به مردم را می آموخت و یادآوری می کرد .

وی به همکاری با ایشان با افتخار یاد کرد و اافزود : تلاش برای توسعه خدمت را در دستور کار خود قرار داده بود و در بسیاری مواقع خود بدون در نظر گرفتن موقعیت شغلی گام به گام با همکاران در تلاش و تکاپو بودند .

خانم کاردان از پرسنل انتقال خون گیلان : دکتر مستشاری از مفاخر استان بودند و از دکتر مرادی برای دعوت دوباره ایشان و حضورشان قدردانی می نمایم .

خانم کاردان از پرسنل انتقال خون گیلان : دکتر مستشاری از مفاخر استان بودند ، مردی که از نوع آوری ، خلاقیت همکاران استقبال می کردند و هر تحول و تفکری را استقبال می کردند و هرچند در ابتدای راه بود ، تلاش می کرد تا آن ایده پرورش یابد و به هدف برسد .

خانم کاردان  در ادامه از دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان  برای دعوت دوباره زنده یاد " نورالدین مستساری "  و حضورشان در انتقال خون قدردانی کردند و افزود : این یادآوری و دعوت موجب  تکریم و یادآوری خدمات ایشان بود و بی شک الگویی خواهد بود که کارهای خوب  و ارزشمند برای  همیشه ثبت خواهد بود .

دکتر پیروزی از دوستان دکتر " سیدنورالدین مستشاری " هم آخرین سخنران این مراسم بود و ضمن تمجید از خدمات و دوستی با ایشان از روزهای اول دانشگاه گفت و افز.ود : در طی سالیان آَشنایی و دوستی با ایشان درس گرفتم و به این دوستی افتخار می کنم .

در پایان این مراسم لوح یادبود و تندیسی توسط بنییاد خیرین دانشگاه گیلان به خانواده ایشان اهدا شد .

دکتر" سید محمد مستشاری " :

از برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر می کنم / دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان از دکتر مستشاری دعوت کردند و حضور ایشان موجب کمک به ساخت مرکز جامع انتقال خون استان گیلان شد . 

دکتر سید محمد مستشاری ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری مراسم نکوداشت زنده یاد سید نورالدین مستشاری گفت : در امور خیر دکتر مستشاری در مدرسه و مدرسه سازی و بسیار امور دیگر گفته شد و لازم می دانم که بگویم که این حضور در امر خیر توسط ایشان همچنان تا روزهای آخر ادامه داشت و پس از سالیان با دعوت دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان به انتقال خون رفتند و در یکی از این دیدارها طرح ساخت طرح مرکز جامع انتقال خون مطرح شد که این امر میسر شد و انشاالله در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید .

دکتر هادی قلی زاده مدیر عامل بنیاد خیرین دانشگاه گیلان در پایان به بیان خاطره ای پرداخت که در مطب ایشان خود مراجعین کار نوبت دهی را انجام می دادند و همیشه دارو برای افراد بی بضاعت و کم بضاعت داشتند و در واقع امید دلهای خسته بودند .

 




Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna